Megszokhattuk, hogy az Instagram folyamatosan tesztel és időről-időre új funkciót vezet be mind a felhasználók örömére, mind az üzleti oldalak eredményesebb működésére.
Most ismét egy újabb funkciót tesztelnek: ezek a zárolható bejegyzések, amelyeket csak egy bizonyos kóddal tudnak feloldani a felhasználók.
A zárolt poszt egy új módja lehet annak, hogy az elköteleződést egy adott közönségszegmensben növeld, például a „szuperrajongók” körében, akik valamilyen általad választott módon jutnak hozzá a kódhoz.
Hogyan működik pontosan?
Közzéteszel egy Instagram posztot és egy kóddal „levéded”. Így csak az a felhasználó fogja látni az adott posztodat, aki tudja a hozzá tartozó kódot és azt beírja a zár feloldásához. Így fog kinézni a zárolt poszt.

Talán erről a funkcióról Neked is beugrik egy, már működő Instagram matrica, ami Instagram sztorinál nagyon hasonló elven működik. Ez bizony a Felfedés matrica.
Ha ezt alkalmazzuk a sztorinknál, az adott tartalmat a matrica elhomályosítja, aminek a felfedéséhez egy emojit vagy valamilyen üzenetet kell küldenie a felhasználónak ahhoz, hogy lássa az adott sztori tartalmát.
Miért jó a zárolt kódos poszt funkció?
- Interakcióra épít
A felhasználónak tennie kell valamit azért, hogy megtekinthesse az adott tartalmat, ez pedig növeli az elköteleződést.
- Exkluzivitást teremt
Ha nem mindenki férhet hozzá, nő az értéke. Ezt a pszichológiát már rengeteg márka sikeresen alkalmazza.
- Közösségérzést erősít
Aki kapott kódot, egy „belső kör” része, és ez összetartozás-élményt ad, amit a közösségépítő márkák fantasztikusan ki tudnak használni.
- Tökéletes eszköz a legaktívabb követőid „megmozgatására„
Akik már aktívak, lojálisak, érdeklődnek, őket meg tudod jutalmazni exkluzív tartalmakkal.
- Kreatív lehetőségeket nyit
Ez nem csak egy szimpla poszt, hanem játék, kampány, élmény.
Hogyan használhatod kisvállalkozóként eredményesen a kódos posztokat?
- Exkluzív ajánlatok korábbi vásárlóknak
Poszt feloldásához kód küldése (pl. e-mailben) kizárólag azok számára, akik már vásároltak tőled, pl.”Az alábbi kóddal nézd meg a titkos posztot, amiben elrejtettem egy exkluzív kedvezményt!”
- Bónusz tudásanyag letölthető anyag mellé
Pl. „Töltsd le az útmutatót és e-mailben küldöm a kódot, amivel az extra tippeket is láthatod.” Ilyen formában tökéletesen alkalmazható listaápítéshez.
- Titkos termékbevezetés/új szolgáltatás először a „belső körnek”
„Csak azok látják először az új szolgáltatásom részleteit, akiknél megvan a kód.” Ezekkel a típusú posztokkal tehát fenntartod az érdeklődést és korai elköteleződést teremtesz.
- Használható nyereményjáték, kampány részeként
„Gyűjtsd össze a kódot 3 posztból és oldd fel vele az extra nyeremény posztot!” A követőd tehát aktívan dönt úgy, hogy részt akar ebben a „játékban” venni. A zárolt poszttal ő kap egy élményt, amit más nem, tesz feléd egy kis lépést (pl. elkéri a kódot, feliratkozik, játszik érte), és közben azt érzi, hogy különleges.
Ez érzelmi kötődést hoz létre. Innen pedig már sokkal könnyebb:
– vásárlási döntést hozni,
– ajánlást adni,
– hűséges követővé válni.
- Kérdésekre válaszoló privát poszt
Pl. coach, tanácsadó esetén. „A legtöbb kérdés, amit kapok: hogyan kezdjem el. Ezt egy privát posztban dolgoztam ki, írd be a kódot és nézd meg!”
Összegzés
Ez a funkció tehát nem arról szól, hogy “titkosítsunk” valamit, hanem arról, hogy legyen valami, amit érdemes titkosítani.
Ha van üzeneted, amit csak a legelkötelezettebbekkel szeretnél megosztani, ez egy új szintű lehetőség erre és amint láthattad, többféle célból is nagyon jól lehet alkalmazni. Mivel egyelőre csak tesztelés alatt áll, nem biztos, hogy végül bevezetésre kerül, mindenesetre én nagyon bízom benne, mert egy igazán hasznos és sokrétűen alkalmazható funkciónak gondolom.