Minden üzleti fióknál rendkívül fontos a folyamatos elemzés, hogy tudjuk, mi működik az oldalunkon és mi az, amin érdemes módosítanunk.
Az elemzési adatokat célszerű minden hónap végén szemügyre venni és levonni a konklúziót, hogy aztán mindezek fényében vágjunk neki a következő hónap tartalmainak megtervezéséhez.
Év végén pedig szokás nem csak a decemberi hónapot, hanem az egész évet áttekinteni és évösszegzést készíteni. Nálam úgy alakult, hogy a 2024-es évem legsikeresebb posztját éppen decemberben tettem közzé, ami nagyon szép eredményeket produkált organikusan. Sztoriban megszavaztátok, hogy legyen ennek a posztnak az eredményeiről egy részletes elemzés, ezt olvashatod most.
Mielőtt belemennénk a részletekbe, ha esetleg még nem találkoztál volna ezzel a bejegyzéssel, először is nézd meg, melyikről van szó! Kattints az alábbi képre és olvasd végig a teljes posztot!

Számadatok
Nézzük a számadatokat; ekkor olyan 2000 követő körül járt az oldalam.
Ahhoz, hogy átlássuk, mi lehetett a poszt sikerének titka, több oldalról is érdemes megvizsgálni, hiszen egy poszt sikeressége általában több összetevős és ha megértjük a mögöttes dolgokat, sokkal könnyebb lesz máskor is hasonlóan sikeres posztokat reprodukálnunk.
1. A poszt célja és üzenete
A poszt apropója egy 30 napos kihívás volt. Ez idő alatt 30 napon keresztül minden egyes nap közzétettem egy Instagram posztot az üzleti profilomon.
A poszt célja a tájékoztatás és információnyújtás volt a követőim felé azzal kapcsolatban, hogy mit tapasztaltam ezalatt a 30 nap alatt.
2. A közönség megértése
Manapság azt látom, hogy egyre több vállalkozó rendkívül tudatos és járatos a social médiát tekintve. Nagyon sokan tisztában vannak a legfrissebb változásokkal, nyomon követik a platformok új funkcióinak megjelenését.
Így érthető, hogy minden, ami friss, újdonság, érdekli őket, főleg, ha érinti, befolyásolja a vállalkozásuk online jelenlétét. Mivel az én célközönségem azon vállalkozók, akik saját maguk kezelik az üzleti social oldalukat, nem meglepő, hogy sok követőm kíváncsi volt rá, vajon mit tapasztaltam ezalatt a 30 nap alatt.
Milyen érzelmet váltott ki a poszt belőlük? Inspirált, szórakoztatott, vagy talán empátiát mutatott a közönségem felé?
Azt gondolom, mindhárom egyszerre, mégis leginkább azt emelném ki, hogy nagyon ŐSZINTE poszt lett.
3. Tartalomformátum
Mint láthattad, lapozós formátumot választottam.
Miért?
Mivel ez egy mélyebb, részletesebb szakmai tartalomnak minősül, úgy gondoltam ebben a formátumban tudom a legjobban összegezni és megmutatni a különféle számadatokat.
Ezáltal a célközönségem számára így lesz a legérthetőbb, azok számára pedig, akik le is mentik a posztot, később ilyen módon lesz a leginkább hasznosítható. A követőim ráadásul nálam a lapozós posztokat kedvelik leginkább, így nem meglepő, hogy végül a 2024-es év legsikeresebb posztja is lapozós formátumú lett.
4. Szöveg és vizuális elemek
A poszt szövegezését tekintve igyekeztem érthetően fogalmazni és minden apró részletre kitérni, ami a célközönségem számára fontos lehet. Őszintén leírtam a tapasztalataimat, nem szépítettem és a kihívásnak nem csak a pozitív oldalát, de a nehézségeit is ugyanúgy megemlítettem.
Vizuális elemeket tekintve nem csicsáztam túl a dolgot, viszont természetesen ezúttal is a már jól megszokott arculati színeimet alkalmaztam és törekedtem a lapozós posztok megfelelő felépítésére, azaz:
- figyelemfelkeltő felirat a borítón,
- rövid bevezetés,
- a téma kifejtése megfelelően tagolva,
- utolsó oldalon CTA.
5. Interakciók
Gondoltam, hogy érdekes lesz ez a poszt, de nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan beindulnak majd a like-ok és a kommentek. Utóbbit egyébként még inkább nehéz kiváltani a felhasználókból, így nagyon-nagyon örültem, hogy sok hozzászólás érkezett a poszthoz és nem is akármilyenek! Mind hasznos, értékes volt nem csak számomra, hanem más vállalkozók részére is.
Ehhez viszont kellett a megfelelő CTA, ami nálam ez esetben az volt, hogy: „Ha hasznosnak találtad, nyomj egy like-ot, és örömmel veszem, ha kommentben megírod róla a véleményedet!”
Nagyon fontos, hogy ne maradjon le a CTA, mert ha interakciót szeretnénk kiváltani (ez lehet like, komment, mentés, megosztás), akkor fontos, hogy ennek adjunk is hangot a célközönségünk felé.
Persze CTA nélkül is érkezett volna rá like, de valószínűleg kevesebb, hozzászólás meg talán elvétve pár, de biztos, hogy nem ilyen sok, mint a fent említett CTA-val együtt.
Összegzés
Összegzésképp, ezeken a pontokon érdemes végigmenni és figyelembe venni, amikor posztot készítesz:
- mit szeretnél a poszttal üzenni, mi vele a célod;
- hogyan, miben tud ez a célközönséged számára segíteni, miért lesz hasznos számukra;
- mindezt figyelembe véve, melyik tartalomformátum illik hozzá a legjobban: egyképes poszt, lapozós bejegyzés, Reels videó, élőzés vagy sztori (igen, ez utóbbi is tartalomtípus);
- szövegezést tekintve, illetve beszélős videóban is érdemes kerülni a szakzsargont, inkább fogalmazz mindenki számára érthetően, használj közvetlen hangnemet;
- minden egyes posztodban köszönjenek vissza az arculati színeid, hiszen így, egy idő után már rögtön, ránézésre be fogják tudni azonosítani és a Te márkádhoz kötni a posztodat a hírfolyamukban;
- soha ne hagyd el a posztodhoz megfelelő, releváns CTA-t!
Remélem, ez az írás segített abban, hogy meglásd, mennyire sok összetevőn múlik egy-egy posztunk sikeressége.
Használd fel te is az alábbi elemzési pontokat és vizsgáld meg ezek alapján az elmúlt 1 hónap legsikeresebb posztját az oldaladon!
Ha személyre szabott segítségre van szükséged, foglalj időpontot online tanácsadásra és segítek, hogy végre el tudd érni az üzleti céljaidat a közösségi médiában!